Často kladené dotazy
Dotaz: Slyšela jsem o povinnostech podnikatelů v souvislosti s GDPR. Týká se mě to také? Jsem kadeřnice bez zaměstnanců.
Odpověď:
Týká se Vás to také. I Vy jste držitelem osobních dat svých zákaznic a dodavatelů produktů i služeb. Budete muset prokázat, jak chráníte držená osobní data. Nestačí pouhé sdělení, že máte jen sešit, do kterého si píšete, kdy kdo má přijít. Totéž se týká posiloven, masérů, zubařů....a všech dalších podnikatelských subjektů bez ohledu na stav jejich podnikání.
Dotaz: Musím mít jednatelskou smlouvu, když jsem jediným majitelem a společníkem?
Odpověď:
Pokud chcete ze své firmy čerpat peníze formou odměny, pak smlouvu mít musíte. Vše o jednatelské smlouvě se můžete dozvědět prostřednictvím našich seminářů, nebo kurzů. Doporučujeme se na ně přihlásit.
Dotaz: Z pozice jednatele nevím, jaké povinnosti v oblasti účetnictví mám z titulu statutárního zástupce a jaké povinnosti mohu svěřit účetní.
Odpověď:
Váš dotaz je častým problémem, který pomáháme řešit. Jednatelé firem kladou dotazy často až po provedené kontrole, což bývá obvykle pozdě. Proto jsme začali organizovat takzvané koordinační dny, na kterých volnou formou rozhovorů za podpory odborníka v roli koordinátora řešíme zvolené téma, např. "účetní závěrka z pohledu jednatele" a vysvětlujeme si co všechno musí jednatel firmy zajistit, aby příslušná zákonná ustanovení byla naplněna. Koordinační dny organizujeme dnes již pro více než sedmset registrovaných zájemců a místo i cena vychází z konkrétních podmínek, které si předem společně připravíme. Nezávazně přihlásit se lze na kterékoliv stránce našeho webu dole. Stačí jen uvést téma a kontaktní spojení. Závazná přihláška se podává až teprve týden před dohodnutým konáním.
Dotaz: Mám svojí účetní a vůbec nevím, co dělá. Výše daně mě vždy překvapí.
Odpověď:
Podnikatel, jednatel nebo statutární zástupce musí umět rozumět účetním výsledkům. Pokud se nechcete obrátit na svou účetní obraťte se na nás a my Vám rádi poradíme, co od své účetní a proč máte požadovat, abyste si mohli dobře organizovat svůj hospodářský vývoj. Mnohé účetní sestavy jsou nejen málo srozumitelné, ale i pro operativní náhled do výsledků nepotřebné. Namísto rozvahy, která z většiny účetních programů vypadne po zaúčtování poslední položky za měsíc je třeba pracovat s kontrolou vývoje výnosů a nákladů za jednotlivé měsíce a podle jednotlivých účtů. Tak nejlépe zjistíte, co se ve skutečnosti ve Vaší firmě odehrává.
Dotaz: Pro koho především je určen seminář o ročním zúčtování mezd?
Odpověď:
To není seminář pro účetní. V dnešních dnech dokončujeme podrobný návod s vysvětlivkami. Očekáváme, že naši frekventanti navštíví seminář jen jednou a vyplnění celého formuláře i jeho funkce jim bude jasná. My očekáváme především manažery, kteří budou vyplnění formuláře od zaměstnanců zajišťovat.
Dotaz: Přečetl jsem si informace o rozsahu vašich služeb. Co ještě nabízíte svým klientům?
Odpověď:
Nechceme zaplňovat stránky rozsáhlými informacemi. Ty často zajímají jen určitou skupinu zájemců. Je proto lépe si s námi domluvit schůzku a pohovořit o možnostech, které u nás zájemce může čerpat. Krom daňového a účetního poradenství se hodně zaměřujeme i na další oblasti. Je to například právní poradenství při posouzení smluvních vztahů, nebo třeba podpora vzdělávání ve spolupráci s firmou EKOTERN servis, na jejíž stránky se odvoláváme. Naše úzká spolupráce zaručuje plný servis pro velkou skupinu zájemců. Projekt Pomoc podnikateli, na němž se podílíme, považujeme za dobrý a aktivně - vlastní účastí - podporujeme semináře a školící akce, na nichž se snažíme pomoci nejčastěji začínajícím podnikatelům.
Dotaz: Jak správně vyplnit formulář Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků?
Odpověď:
Připravili jsme pro vás podrobný návod (aktualizováná verze pro rok 2010, PDF 4MB ).